Pageviews

Saturday, 2 July 2011

today's story

 assalammualaikum
ari ni aq bersame intan , lepak kat bas stop , nak taw ape yg kitowg borak ?? let's cekkidaud ,,,,

peah  :  weyh intan , na tggu kat sini ke ?

intan  :  ye la ,

peah  :  ooh , oke .

permulaan , mmg bosan arr , bajet macam budak baru kenal je , haha , cakap pon sikid2 , jom sambung lagi ,,,

peah  :  weyh , kao beli ice blend campor honey star ? camne nak makan ?

intan  :  macam biase laa ,

peah  :  aq suke confleks ,

intan  :  ? ? ? ? ?

peah  :  haha , tetibe keluar confleks. takde la , aq saje je bagitaw kao makanan feveret aq,haha

intan  :  ape lahh kao ni . aq lenguh la , nak duduk .

peah  :  duduk je la bawah ni , besila , tak pon , nak nampak sopan sikid , bersimpuh , haha

intan  :  tak nak ! ade pasir ,

peah  :  ek'eleh , macam tak biase duduk atas pasir plak , kao pegy pantai tu , bukan setakat duduk                            sampai  berendam dalam pasir , tak pulak kao membebel , haaaa

intan  :  hahahahahahahahahahaha

keadaan menjadi sunyi lagi ...............

peah  :  intan , jage kesihatan ya !

intan  :  hahahahahhahahahahaha

senah :  nak ke mane peah ?

peah  :  balek umah , (buat muke mintak penampor)

senah :  oohh , (buat muke mintak penyapu)

intan  :  sape tu peah ?

peah  :  ntah , tak kenal aq , aq maen tego je lha , tak tego kang , nanges plak ,

intan  :  .......... hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

peah  :  tu tandenye aq mesra alam , hahahaha

intan  :  terok la kao peah . .

senyap lagi..............

peah  :  intan , aq bosan , nyanyi jom ,

intan  :  ahh ! taknak aq , memalukan ,

peah  :  oke ,  aq nyanyi , kao jadi bekap singer bole ?

intan  :  okeyh , ready ?? and 1 , and 2 , and 3 and 4 ,

peah  :  wooahhh , kemon bebeh , kemon , ! haha , get ready , , , , , , , ,
            are you ready ???? woooooohuuuu , ,
            let's go guys , , kemon , , huuuuhhuuuuu , ,
           
intan  :  copp ! ape kao buad peah ??

peah  :  aq tgah nyanyi lahhh , single pertame aq ,

intan  :  ???? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahha

peah  :  tak sangke lagu aq ley wat kao ketawe , haha , teruskan ketawe , ,

intan  :  hahahahahahahahahahahahahahahahaha

peah  :  dah lha tu , ,

intan  :  hahahahahahahahahahahahahahahahaha

peah  :  woy , orang tengok tu , malu sikid ,

intan  :  hahahahahahahahauhuk,uhuk,uhuk , . .

peah  :  haaaa , padan muke , gelak lagi , aq memang suke org gelak sampai batok ,
           
intan  :  kejam kao peah , !

peah  :  sape suro kao gelak ? menganga plak tu , aq ase , mesti lalat masok , tu yg sampai batok uh ,

intan  :  diam lahh , bukan nak tolong aq ,

senah :  buat ape kat sini ???

peah  :  buat ape ?? tgah berak , tak nampak ke taik aq kat sebelah tu ? comel , hahaha

senah :  taik aq lagi comel lahh !

peah  :  nyah kao ngan taik kao dari sini , nyemak je senah ni ,

senah :  benci !

peah  :  benci ! (muke mengejek)
 
intan  :  pasal taik pon gadoh ,

peah  :  biase laa , org MUKE CAM TAIK mmg mcm tu , HAHAHAHA

senah :  bueekkk !

peah  :  ?#$%^^&*!?""

intan  :  hahahahahaha , padan muke ,

peah  :  eh , bas sampai , jom blah ,

sampai laa kitowg dgan selamat ke rumah masing2 , ,,,,

sekian , , hahaha

Thursday, 23 June 2011

T to the A to the N to the D to the A to the S



tak jawab dosa , sebab kite disunat kan memberi salam tapy diwajibkan menjawab salam , *cehh , jadi ustazah pilihan plak , haha

okey , aq rase kalau korang bace entri kali ni , aq dapat agak reaksi muke korang , hehe , aq bukan na merungut jaoh sekaly mengomplain , *aq tak pasti perbendaharaan aq ni betol ataw sala , heee , sala kodd,
tapi bile cakap psal tandas apetah lagy kalau tandas sekola smkb*s* , mak oiii , terSERGAM indah , cantik , hasil seni reka yg menarik tho , haha , kalah tandas kat sunway pyramid ,
mane tak nye , dengan karya-karya agung hasil titik dan peluh murid-murid smkb*s* , haha , dihiasi pula bait-bait cinta , kata-kata romantis yang penuh puitis , *dasyat kan , aq gerenti murid skola tho , bm mmg A dlam tgan arr , haha

eh , belom abis lagy , bile jejak kan kaki kiri masok ke dlam tandas tho , peehhh ! mmg mantap arhh , perfume die , tak yah ckap arr , one drop perfume pon kalah taw tak , kihkih , lihatlah , betape hebadnye , tandas skola tho , cegu puns sato , da taw tandas mcam tho , amek lha tindakan ,

tapi siyes arr , kite tak bole sala en cegu , betol tak ?? iye lha , bukan cegu yang gune tandas tho , tapi murid , so , na salah en sape sekarang ??? jawapan ade kat diri sendiri ,




bebelan peah:tetibe terase na ckap psal tandas , haha

Wednesday, 22 June 2011

jom sehadd besame peah .. !

"adoyyyyy !!! mcam mane ni ?? makin lame makin naek berat badan nyhh" ,haa , da taw bdan asyik naek , jgan lha MAKAN jee , bukan ta bole makan , bole tapy dlam kuantiti yg sikid , ny ta , makan nak yg grand2 jee , ape barang brekfest makan biskot kering lagy garing cicah milo kan , haha , mesti nak spagetty pagy2 , hee , *oppss , pade sesape yg terase , sory ea , tak  de niat pon ckap cam tho , hehe ,

jangan bimbang jangan risau , na tawu korang gemuk atau kurus , jom cekkidaud , , , , , ,

  1. cube ukur , cek , kire (dan yg sama tapy tak serupa dgannye) , index badan korang ,
    tak taw camne na ukur , cek , kire (dan yg sama tapy tak serupa dgannye) ???
    dun wurri , , kiraan ade kat bawah ,



    BMI=berat badan korang , dlam kg *takan gram plak , hee
               tinggi korang x2 , dlam metre *takan km plak , hee


    contoh :
    untk korang yg brat bdannye 45kg , tinggi 165cm ,

    BMI=   45kg                  = 16.52 
             1.65x1.65                             


    kalau BMI korang .......

    30 ke atas          : ohhhh !! OBESITI ,
    25 ke atas          : brat berlebihan ,
    18.4-25 ke atas  : brat badan normal ,
    bawah 15           : ohhhh !! KURUS sgat ,



    so , kalau rase berat tho , try buadd nyh , :

    1. BERSENAM
      *bersenam aq rase berkesan kod , ye lha , daripade korang telan pil yg ntah pape ntah , konon tulis KHAS UNTUK TURUN BERAT BADAN , padahal , , hampehh *cerite berdasarkan pengalaman , hahaha , better bersenam , jimat wang kan ?  best thoo dpat kurang kan brat badan secare FREE , terbaikkk , ,
    2. DIET SIHAT
      *bile sebot diet je , serta merta stop makan , agak2 klau korang tgah makan kepek pisang sambil bace entri ny , teros lemporr je dalam tong smpah , haha , na makan kepek bole , sedap thoo kepek kan ? tapy sikid arr , jangan plak gy telan pil yg ntah pape ntah , siap tulis KHAS UNTUK TURUN BERAT BADAN , padahal , , , hampehh *cerite bedasar kan pengalaman , haha , lpas ni amalkan dgan memakan sayuran dan buahan ,
    3. PUASA *bagi islam
      *haaa , ni kalau korang buad , pehhh ! mmg gile2 turun arrhh , tapi bile bukak pose , jangan pelahap sangatt , nak mutabak , popia , kebab , roti john , sume korang bedall , haha , almaklumlah , orang pose , lapaw kan ?? haha ,


      tamat lah bebelan aq di sini , malas na bebel panjang2 , haha , s , selamat mencubee , !




Tuesday, 21 June 2011

thanks kawans ,

waa , da ade blog , so kene batak skid , haha ,
tapy blog ny puns takan jady tanpa kawans2 yg sudi membantu malah menolong aq , *eh , membantu ngan menolong same en ???? eh , , da stat da , adoyy , haha

aq tataw na tulis ape ny , almaklum lha , budak baru nak upp ,
haha ,

sekiannn , , ,